Aye



You are not connected. Please login or register

Aye » Another Day » Kwestie Papierkowe » Opis Uniwersum » Spis mocy

Spis mocy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1 Spis mocy on Sro Mar 19, 2014 8:50 pm

Admin Maś

avatar
Pan i Król
Każdy Esper posiada własną moc. Może być ona unikatowa lub nie. W tym temacie umieszczono ich spis wraz z uwzględnieniem ich mocy na każdym poszczególnym poziomie. Jeżeli nie znajdziesz niczego odpowiadającego, zapraszamy do >>TEGO<< tematu.
Moce oznaczone gwiazdką
[*], posiadają ograniczenie ilościowe i, by je zdobyć, trzeba spełnić niektóre warunki. Więcej informacji u Admina.


Alchemia:

Nazwa: Alchemia
Opis ogólny: Moc polegająca na "zabawach" z metalem. Nazwa powinna wszystko wyjaśniać, ale niestety tu tak nie jest. Użytkujący moc może zmieniać temperaturę, twardość, elastyczność, a nawet kolor niektórych metali. Moc jest jednak ograniczona. Im większa masa danego metalu, tym trudniej go zmienić. Moc może służyć jako dobra defensywa, ale i ofensywa.
Poziomowe zróżnicowanie mocy:

  • poziom 1: Panujący nad mocą może zmienić objętość i twardość niektórych metali, takich jak: żelazo, miedź oraz ich stopy np. stop żelaza z węglem, czyli stal. Może je rozgrzewać do określonej temperatury, czyli czterdziestu stopni Celsjusza. Moc działa tylko na na pewną odległość. W przypadku pierwszego poziomu użytkownik musi dotykać danego metalu.
  • poziom 2: "Dar" zostaje rozwinięty przez dodanie kolejnego metalu. Mangan jest metalem twardszym od żelaza, ale za to bardzo kruchym. Na szczęście nie jest trudno go wydobyć. Może i jest go mało, ale wystarczy zebrać małe drobinki tego metalu z gleby. Temperatura podgrzania metalu wynosi 100 stopni Celsjusza. Na poziomie drugim jak i w pierwszym użytkownik musi dotykać metalu.
  • poziom 3: Kolejny poziom dodaje jeszcze jeden metal do kontrolowania, a jest nim ołów. Lepiej nie mieć z nim styczności. Nawet doświadczony Alchemik może umrzeć po zetknięciu z tym metalem. Jest on jednak metalem miękkim. Z pomocą przychodzi nam kolejne rozszerzenie poziomu trzeciego. Otóż władający tą mocą może łączyć metale. Oczywiście ma to ograniczenia w postaci czasu. Wynosi on tylko kilkadziesiąt sekund, ale naprawdę może uratować komuś tyłek. Moc zostaje rozwinięta do 5 metrów, przez co użytkownik nie musi mieć z nią kontaktu. Temperatura pogrzania metalu zostaje zwiększona do 150 stopni Celsjusza.
  • poziom 4: Na przedostatnim poziomie dodane zostają dwa metale szlachetne, czyli takie, które nie są wcale potrzebne, no może oprócz srebra, bo złoto jest naprawdę nikomu niepotrzebne. Temperatura, do której można rozgrzać metal, podchodzi do 200 stopni Celsjusza. Tym razem moc może sięgnąć aż 10 metrów. Do tego łączenie dwóch metali jest nieco rozciągnięte, bo czas został wydłużony, a niektóre metale o podobnych właściwościach, jak na przykład miedź i srebro, są dobrymi przewodnikami energii elektrycznej, mogą razem stworzyć super przewodnik.
  • poziom 5: Ten poziom jest najbardziej rozwinięty i skomplikowany, bo tu opuszczają nas niektóre prawa fizyki. Na tym poziomie możemy zmienić jeden metal w drugi, nawet jeśli nie potrafimy go kontrolować. Jest to rodzaj wymiany. Nie można zmienić np. jednego grama żelaza w kilogram złota. Wymiana musi być równa i ona też jest tylko czasowa. Trwa dość długo, bo aż kilka minut. Ponadto zostają dodane kolejne metale do kontrolowania. Z nimi już naprawdę nie ma żartów. Rad oraz rtęć są szczególnymi metalami. Weźmy na przykład rtęć. Jest jedynym metalem, który jest płynny, ale w rękach Alchemika, który opanował swą moc na poziomie 5, może on zostać twardym metalem. Lepiej jednak, żeby nikt go bezpośrednio nie dotykał, bo to może się skończyć bardzo źle. Kontrola nad metalem może sięgnąć 15 metrów.


Hipersoniczny Krzyk:
Nazwa: Hipersoniczny Krzyk
Opis ogólny: Każdy chciałby chyba móc potrafić powiedzieć coś tak głośno, żeby usłyszeli nas na drugim końcu miasta, co nie? Moc zmiany natężenia głosu i nadanie mu tak silnych wibracji potrafią już przeciętni użytkownicy tej mocy. Ci silniejsi są w stanie używać tego jako broni. Nie wierzycie? To co powiecie na wydarcie mordy tak mocno, że każda szyba w szkole, każda szklanka, każda para okularów... wszystko się rozsypuje? Ale to nie wszystko. Można zmieniać również częstotliwość głosu, a dobrze wiemy, że każdy przedmiot ma swą częstotliwość. Moc używana, objawia się tak pierścieniami powietrza, lekko przeźroczystymi, zauważalnymi dla oka człowieka. Można puścić cienki, lecz intensywny strumień skierowany w dany obiekt lub masowo na dany obszar- większy, bardziej skondensowany i o większym polu rażenia.
Poziomowe zróżnicowanie mocy:


  • Poziom 1: Na tym poziomie nasz głos jest o wiele głośniejszy i bardziej donośny, niż innych ludzi. Możemy zmieniać jego natężenie, częstotliwość, a niekiedy również barwę, jeżeli bardzo się postaramy. Czyni niewielkie szkody na tle słuchowym podmiotom blisko Espera.
  • Poziom 2: Użytkownikowi nie sprawia już problemu wydania ze swoich płuc ryku pokroju lwa. Staje się co najmniej hałaśliwy dla otoczenia, a dźwięk wydobywany z jego gardła, może nieźle naruszyć strukturę bębenków usznych. Potrafi ogłuszyć osobę stojącą 2m od Espera.
  • Poziom 3: Moc nabiera na sile, jak i nasz głos. Jesteśmy w stanie wydobyć z siebie "świst" o konkretnej mocy. Potrafiąc kontrolować jego częstotliwość, istnieje możliwość przebicia się przez murowaną ścianę. Osoba trafiona taką ilością dźwięku może stracić słuch na 2 tygodnie, a również doznaje jego fizycznego odczucia, czyli pęd powietrza uderzającego w jego ciało. Jest w stanie odepchnąć na 7m, a wypuszczony od dołu, unieść na max. 4m w górę.
  • Poziom 4: Esper z takim doświadczeniem, może wywołać potężną falę uderzeniowo-dźwiękową, mającą na celu zniszczenie terenu oraz ogłuszeniu połowy miasta. Jego moc jest na tyle duża, że skondensowany dźwięk w jednym miejscu bez problemu wysadzi w Wielkim Murze przejście dla 10-osobowej rodziny. Ciało żywe trafione takim pociskiem jest w stanie zostać rozerwane na sporej wielkości kawały mięsa.
  • Poziom 5: Ostatni i najsilniejszy poziom. Co tu dużo mówić... kontrolujesz swój głos niczym Król. "Twoje słowo jest rozkazem" i tak na prawdę ta sentencja ma sporo prawdy w sobie, jeżeli chodzi o Twoja osobę. Możesz teraz skoczyć z Big Bena i mocą głosu, zamortyzować upadek. Jesteś nie do przekrzyczenia i nie dasz się uciszyć... Ale pamiętaj o jednym: Do tego wszystkiego, potrzebujesz głosu.



Kontrola Ciepła:
Nazwa: Kontrola Ciepła
Opis ogólny: Moc o dość prostym działaniu. Jak mówi nazwa, pozwala kontrolować i wytwarzać ciepło. Moc ta posiada nieskończoną liczbę możliwości jak każda moc kontroli, a sposób jej użycia jest zależny od użytkownika i jego inwencji. Mocą tą nie można wpływać bezpośrednio na ciała innych ludzi, chyba że dana zdolność jasno o tym wspomina.
Poziomowe zróżnicowanie mocy:

  • poziom 1: Na pierwszym poziomie zmniejsza obrażenia ponoszone na skutek emisji ciepła o połowę, pozwala zawsze zachować optymalną temperaturę ciała, chroni przed zgrzaniem się oraz pozwala emitować niewielkie ciepło(w promieniu 5 metrów), które sprawia że śnieg wokół się topi.
  • poziom 2: Pozwala emitować ciepło w promieniu 10 metrów od samej osoby, a także nagrzewać materię nieorganiczną. Nagrzewanie wymaga kontaktu fizycznego, temperatura podnosi się o 5 stopni Celsjusza za każdy post dotykania przedmiotu.
  • poziom 3: Potrafi emitować ciepło w promieniu 15 metrów od siebie podnosząc temperaturę o około 10 stopni Celsjusza. Potrafi także bez szkód dla organizmu podnosić temperaturę własnego ciała o 50 stopni sprawiając, że dotykanie go powoduje dość duży ból. Pozwala także na nagrzewanie przedmiotów bez kontaktu fizycznego wciąż jednak o 5 stopni na post w zasięgu do metra.
  • poziom 4: Użytkownik jest już całkowicie odporny na ciepło i nie ponosi żadnych obrażeń nim powodowanych. Emisja ciepła to już 25m od samego użytkownika, temperatura otoczenia może zostać podwyższona o 15 stopni. Temperatura ciała może wzrosnąć o sto stopni. Mało tego, użytkownik może wykorzystać energię cieplną własnego ciała i wykorzystać jak tą normalną całkowicie niwelują uczucie zmęczenia(fizycznego, psychiczne związane z korzystanie z mocy wciąż istnieje). Pozwala nagrzewać przedmioty o 20 stopni na post oraz materię organiczną, z którą ma kontakt, o 5 stopni na pełen post utrzymywania kontaktu fizycznego. Użytkownik potrafi też pochłaniać ciepło otoczenia, zmniejszając temperaturę otoczenia, substancji nieorganicznych oraz dotykanej substancji organicznej.
  • poziom 5: Emisja ciepła o 50 metrów od ciała użytkownika, temperatura otoczenia rośnie o 20 stopni. Nagrzewanie materii nieorganicznej to 50 stopni na post, organicznej bez kontaktu fizycznego to 5 stopni na post. Pochłanianie energii cieplnej to 20 stopni na post dla materii nieorganicznej oraz otoczenia(do 0) oraz 5 stopni na post dla materii organicznej. Na poziomie 5 moc ta posiada jeszcze jedną specjalną właściwość - pozwala zniwelować energię w mięśniach każdego kto wejdzie w kontakt fizyczny z użytkownikiem.


Kontrola Ciśnienia:
Nazwa: Kontrola Ciśnienia
Opis ogólny: Kontrola Ciśnienia to moc, której działanie w większości wyjaśnia sama nazwa. Posiadając tą zdolność jesteśmy w stanie kontrolować otaczające nas ciśnienie oraz tworzyć ciśnienie tam, gdzie go nie ma. Do mocy zaliczają się ciśnienia: atmosferyczne, całkowite, bezwzględne, aerostatyczne, akustyczne, hydrostatyczne, sprężania, tętnicze, podciśnienie, promieniowania, krytyczne i teoretycznie nieistniejące ciśnienie ujemne.
Poziomowe zróżnicowanie mocy: 

  • Poziom 1: Potrafimy jedynie wpływać na ciśnienie aerostatyczne, atmosferyczne, hydrostatyczne i podciśnienie. Moc jest możliwa do użycia jedynie na tym, co dotykamy. Jej siła jest znikoma. Dla przykładu maksymalnie potrafimy sprawić, że ze szklanki wody wystrzeli wodny strumień niczym z gejzeru i opróżni ją. Maksymalnie na raz mamy wpływ na 300 centymetrów sześciennych cieczy/gazu.
  • Poziom 2: Tutaj do kontroli dochodzi ciśnienie całkowite, sprężania i tętnicze. Moc ma już znaczniejszą siłę. Odpowiednio wykorzystana potrafi zrobić krzywdę. Uderzenie ze strumienia wody wystrzelonego ze szklanki może zaboleć jak bicz wodny. Mamy wpływ na raz na ciecze i gazy do 2000 centymetrów sześciennych. Kontrolujemy ciśnienie na 30cm od ciała.
  • Poziom 3: Na tym poziomie potrafimy również kontrolować ciśnienie akustyczne oraz krytyczne. Moc jest już wyjątkowo rozwinięta. Mamy kontrolę na raz nad cieczami i gazami do 5000 centymetrów sześciennych. Sprężone przez nas powietrze potrafi łamać kości, nie mówiąc już o deskach. Wystrzelony wodny pocisk potrafi zranić. Kontrolujemy ciśnienie na 2,5m od ciała.
  • Poziom 4: Przedostatni poziom. Na nim jesteśmy już wyjątkowo utalentowanymi Esperami. Do kontroli dochodzi ciśnienie bezwzględne. Możemy na raz manipulować cieczami i gazami do 10 000 centymetrów sześciennych. Sprężone powietrze ma możliwość przebijania cegieł, a wystrzelony wodny pocisk mógłby przebić dłoń na wylot. Kontrolujemy ciśnienie na 6m od ciała
  • Poziom 5: Ostatni poziom, w którym zyskujemy możliwość kontroli ciśnienia ujemnego. Możemy na raz manipulować cieczami i gazami do 25 000 centymetrów sześciennych. Sprężone przez nas powietrze może miażdżyć stal przy odpowiednim użyciu, wystrzelony przez nas wodny pocisk przeszyje bez problemu na wylot czaszkę człowieka. Kontrolujemy ciśnienie na 10m od ciała.



Kontrola wody i zmiana jej stanu skupienia:

Nazwa: Kontrola wody i zmiana jej stanu skupienia
Opis ogólny: Kontrola wody dzieli się na 3 aspekty, czyli stany skupienia: ciekły, gazowy, stały. Wchodzą w to oczywiście procesy: skraplania, topnienia, krzepnięcia, parowania, sublimacji i resublimacji, jako nieodłączne elementy. Przy wyższych poziomach można pobierać wodę z innych, mniej jawnych źródeł jak podziemne cieki czy inne organizmy.
Poziomowe zróżnicowanie mocy:

  • poziom 1: Pozwala kontrolować do dwóch litrów wody w jej ciekłym stanie skupienia. Umożliwia zmianę temperatury oraz pozyskiwanie jej z takich źródeł jak kałuże, zbiorniki. Zasięg do 5 metrów.

  • poziom 2: Poza stanem ciekłym możliwe jest kontrolowanie stanu stałego w postaci lodu czy śniegu. Dodatkowo użytkownik może obniżyć temperaturę cieczy do 20 stopni poniżej zera. Maksymalna kontrolowana objętość to dziesięciu litrów. Zasięg do 10 metrów.

  • poziom 3: Pozwala na przemianę cieczy w parę oraz podwyższenie jej do temperatury wyższej o 20 stopni od temperatury otoczenia. Wodę można pozyskać z wierzchnich warstw ziemi, o ile takie wstępują w okolicy. Kontrolowanie do dwudziestu litrów na raz.

  • poziom 4: Pozwala na kontrolę wody znajdującej się do 30 metrów od użytkownika. Dodatkowo można przeprowadzić prawie natychmiastową zmianę stanu skupienia, nawet ze stałego w parowy. Maksymalna ilość kontrolowanej cieczy to 30 litrów.

  • poziom 5: Od teraz możliwe jest pozyskanie wody z ciał innych organizmów żywych, lecz jest to czasochłonne i wymaga skupienia. Użytkownik może kontrolować do 50 litrów wody w promieniu 40 metrów od niego samego.


Manipulacja Cieniami:
Nazwa: Manipulacja cieniami
Opis ogólny: Jest to w pewien sposób podkategoria iluzji - moc ta polega na tym, co sama nazwa wskazuje, na panowaniu nad cieniami. Choć wydaje się to moc dość nieprzydatna, jeśli chodzi o walkę, jako że cieniem nie zadasz żadnych obrażeń, to jednak jest ona naprawdę przydatną, kiedy pragniemy wprowadzić zamęt w umyśle - nie tylko świetnie wywołuje panikę i strach, ale też jest niezwykle przydatna jeśli chodzi o skołowanie przeciwnika lub sprawienie, żeby myślał, że mierzy się z kimś znacznie liczniejszym niż to na prawdę jest. Przez to , że nie jest ona ofensywna, a raczej w większości przypadków używa się jej, by przeciwnik uciekł bądź przestraszył się na tyle, by był nie zdolny do walki, jest ona często kategoryzowana jako moc używana przez tchórzów.
Poziomowe zróżnicowanie mocy:

  • poziom 1: Osoba, która panuje nad cieniami potrafi wytworzyć z nich najprostsze kształty, takie jak króliczki i wilki, opanowane przez niejedne dziecko. Nie są one jednak malutkie, a mają o wiele większą skalę, porównywalną do tej normalnej. Prócz tego możliwe jest tworzenie z cieni najprostszych przedmiotów.
  • poziom 2: Cienie staja się bardziej zróżnicowane - osoba posiadająca tę moc może teraz tworzyć z cieni proste zwierzęta i trochę, jednak nie za wiele, bardziej skomplikowane przedmioty. Oprócz tego powstają powoli najprostsze duchy "prześcieradłowe". Dochodzi również świat drobnych roślin.
  • poziom 3: Prawie wszystkie zwierzęta są znakomicie opanowane, oprócz tych dużych, jak np. wieloryby czy słonie, oraz najbardziej skomplikowanych sylwetek. Flora jest o wiele bardziej dopracowana, ale dalej nie można tworzyć drzew czy większych krzaków.
  • poziom 4: Zwierzęta jak i rośliny opanowane są w pełni. Zaczyna się doskonalenie sylwetki człowieka wraz z podstawowymi ubraniami. Skala pozostaje całkowicie normalna.
  • poziom 5: Tworzenie człowieka z cieni opanowane jest całkowicie do perfekcji. Możliwa jest też modyfikacja wszelakich zwierząt, roślin, czy nawet naszego rodzimego gatunku. Cienie mogą być tworzone w o wiele większej skali, przez co wyglądają dość przerażająco.


Portale *:
Nazwa: Portale
Opis ogólny: Pozwala użytkownikowi na tworzenie portali, dwóch okrągłych paneli, które działają na prostej zasadzie. Coś wpada do jednego, wypada z drugiego bez strat energii.
Poziomowe zróżnicowanie mocy:

  • poziom 1: Portale na tym poziomie są małymi kółkami o średnicy raptem kilkunastu centymetrów. Aby stworzyć takowy, użytkownik musi położyć dłoń we wskazanym miejscu. Kółeczko nie utrzymuje się długo.
  • poziom 2: Portale mogą osiągać troszkę większą średnicę, więc szczupły człowiek może się przez taki przecisnąć. Nadal muszą być ustawiane na jakiejś powierzchni.
  • poziom 3: Portal osiąga już wielkość owalu o wymiarach mogących zakryć większość ciała użytkownika (pozwala na normalne przejście z lekkim schyleniem głowy). Jedno z przejść może zostać zawieszone w przestrzeni, jednak wtedy cały czas styka dłoni. Drugie może zostać postawione w odległości kilku metrów na dowolnej płaszczyźnie. Utrzymanie połączenia wymaga lekkiego skupienia, jednak niewyłączony portal utrzyma się jeszcze przez minutę.
  • poziom 4: Portale mogą wisieć w powietrzu i mogą być nieznacznie poruszane siłą woli użytkownika. Obszar działania zwiększa się do dziesięciu metrów. Utrzymanie połączenia nie wymaga większego skupienia, wyłącza się zazwyczaj gdy użytkownik o nim zapomni, czyli po kilku minutach.
  • poziom 5: Portale mogą osiągać znaczniejsze wielkości oraz mogą przybierać różne kształty. Maksymalna wielkość to taka, która pomieści większy samochód (od spodu/góry).


Przenikanie:
Nazwa: Przenikanie
Opis ogólny: Zgodnie ze swoją nazwą moc ta pozwala na przenikanie poprzez różne obiekty materialne. Największym jej ogranicznikiem jest poziom mocy. Wraz z jego wzrostem sposób działania nieco się zmienia, oczywiście na lepsze. Jedynym problemem są ludzie oraz zwierzęta. Przez powyższe organizmy po prostu nie da się przejść.
Poziomowe zróżnicowanie mocy: [zmiany dotyczące każdego z poziomów, np zasięg działania]


  • poziom 1: Moc działa dość krótko i wymaga sporego odpoczynku po użyciu. Działa jedynie na osobę ją posiadającą. Wszystkie rzeczy, które trzyma oraz ubrania pozostają zawsze po drugiej stronie. Od czasu do czasu może nastąpić samoistne uwolnienie mocy.

  • poziom 2: Kontrola nad mocą wzrasta i raczej nie wyrywa się ona spod kontroli użytkownika. Od tego momentu przez obiekty przechodzą ubrania i małe, lekkie przedmioty. Także szybkość aktywacji i czas działania wzrasta.

  • poziom 3: Moc można aktywować praktycznie w biegu, tuż przed ścianą, a i tak zadziała. Użytkownik może zabrać ze sobą większe przedmioty. Także czas działania wydłuża się i wynosi około pełnej minuty.

  • poziom 4: Od teraz można zabrać ze sobą namiot, plecak i dwie torby, a wszystko przejdzie za użytkownikiem. Moc można w dowolnym momencie aktywować i dezaktywować bez żadnych skutków ubocznych.

  • poziom 5: Ostatni, najpotężniejszy poziom mocy pozwala na zabranie ze sobą nie tylko czołu, ale i żywych ludzi. Poza tym czas trwania może wynieść do 5 minut na jeden raz.


Przewodnictwo Prądowe:
Nazwa: Przewodnictwo Prądowe
Opis ogólny: Użytkownik mocy jest w stanie wydobyć ze swojego ciała prąd (czystą energię elektryczną) o różnym (zależnym od poziomu umiejętności) napięciu i natężeniu, samemu przy tym służąc za przewodnik bez żadnych konsekwencji.
Poziomowe zróżnicowanie mocy:

  • poziom 1: Lekkie natężenie i napięcie, może "połaskotać" i zaskoczyć, ale większej krzywdy przeciwnikowi nie zrobi, prąd "płynie" po ciele użytkownika jednak owy nie jest w stanie go kontrolować.
  • poziom 2: Nieco mocniejsze od poziomu pierwszego napięcie i natężenie, przeciwnik przy dłuższym z nim kontakcie może odczuć ból. Użytkownik jest w stanie skupić większą ilość prądu w określonym miejscu na ciele (np. pięściach) i przez to wzmocnić swoje ataki.
  • poziom 3: Średnie napięcie i natężenie, przeciwnik po kontakcie może zostać ogłuszony lub na krótką chwilę pozbawiony czucia. Użytkownik jest w stanie skupić prąd w określonym miejscu - jak to miało miejsce na drugim poziomie - i dodatkowo utworzyć łuk elektryczny o niewielkim zasięgu.
  • poziom 4: Duże napięcie i natężenie, przeciwnik po kontakcie z prądem może stracić przytomność lub zaznać oparzeń drugiego i trzeciego stopnia. Użytkownik jest w stanie kontrolować prąd i nadać mu formę błyskawicy, którą to następnie może wystrzelić na odległość maks. 2 metrów

  • poziom 5: Potężne dawki czystej energii, która nawet przy krótkim użytkowaniu może spalić ciało użytkownika od środka, poważnie poparzyć skórę (nawet do kości) czy uczynić nieodwracalne szkody w mózgu. Prąd może być wystrzelony w postaci błyskawicy na odległość nawet 8 metrów. Kontakt z taką błyskawicą grozi natychmiastową śmiercią.


Przyśpieszenie:
Nazwa: Przyśpieszenie
Opis ogólny: Moc o sporym potencjalne stawiająca na gwałtowne zwiększenie szybkości swoich ruchów unikając niebezpiecznych kontuzji. Niewątpliwie rzuca się w oczy możliwość znacznego zwiększenia swojego potencjału bojowego. Moc ta może być też użyteczna w czasie skradania się, ucieczek, odrabiania prac domowych przed lekcjami, czy po prostu szybszego "odwalania" pracy fizycznej. Inna sprawa, że nie zwiększa się szybkość myślenia i postrzegania.
Poziomowe zróżnicowanie mocy:

  • poziom 1: Można nawet nie zauważyć różnicy w szybkości ruchów. Taki esper może nawet używać swej mocy i nikt się nie zorientuje, że coś jest z nim nie w porządku - jest odrobinę szybszy.
  • poziom 2: 100 metrów do przystanku, a autobus właśnie cię mija? Dasz radę! Wyciśniesz z siebie około 50% więcej szybkości, niż przeciętny śmiertelnik.
  • poziom 3: Goni cię wściekły legion pseudo-kibiców? Nie ma problemu! Na tym poziomie zwiększysz swoją prędkość nawet dwukrotnie!
  • poziom 4: Za 10 minut masz randkę z wymarzoną dziewczyną, a ty dopiero się ubierasz? Spokojnie, zdążysz jeszcze nawet kupić kwiaty. Zderzenie z pędzącym, zakochanym esprem zakończy się kilkoma złamaniami.
  • poziom 5: Szybki jak strzała. Twoja prędkość jest tak duża, że znajduje się na granicy postrzegania ludzkiego oka, inni mają wrażenie, że Twoje ruchy się nieustannie rozmywają. Tak długo, jak jesteś w ruchu, ciężko cię w ogóle ustrzelić, no chyba, że z kilku(nastu) kartaczownic Gatlinga. Jesteś niedościgniony. Pozostaje tylko pytanie: czy to przypadkiem nie wpływa na Twoje starzenie się? Uprzedzając pytanie: tak, jak taki delikwent na Ciebie zaszarżuje, licz się z wieloma obrażeniami wewnętrznymi. Ewentualnie śmiercią.


Telekineza:
Nazwa: Telekineza
Opis ogólny: Telekineza jest to umiejętność poruszania, podnoszenia przedmiotów wyłącznie za pomocą własnego umysłu. Każde ciało, które fizycznie możemy dotknąć ma prawo zostać poddane telekinezie.
Poziomowe zróżnicowanie mocy:

  • poziom 1: Telekineza na pierwszym poziomie jest dość ograniczona. Pozwala nam jedynie poruszać, przesuwać- nie podnosić- przedmioty o takiej wadze jakie nasze ciało fizycznie mogłoby przesunąć. Ciężar jaki umysłem przesuniemy zależy jest od siły w naszych mięśniach.
  • poziom 2: Na tym poziomie możemy już podnosić obiekty. Mimo to nadal nie mamy możliwości używania telekinezy na zbyt ciężkich obiektach. Maksymalna waga przedmiotu przez nas poruszanego jest jak przy pierwszym poziomie, natomiast przy podnoszeniu wynosi ona tyle, ile posiada osoba używająca owej mocy. Od tego poziomu mocy można poruszać więcej niż jednym obiektem.
  • poziom 3: Tak jak w przypadku poprzednich poziomów możemy przesuwać i podnosić różne przedmioty. Telekineza nie obejmuje innych możliwości, dlatego wyższy poziom umożliwia nam wpływanie umysłem na cięższe ciała fizyczne. W trzecim stadium używania mocy maksymalna waga obiektów może wynosić 100kg.
  • poziom 4: Użytkownik mocy jest coraz bliżej zdobycia najwyższego poziomu. Ten jest przedostatni, dlatego możliwości się zwiększają, by osoba była gotowa na jeszcze więcej. W czwartym poziomie możemy podnosić przedmioty ważące nawet 300kg, ale nie więcej.
  • poziom 5: Ten poziom dowodzi, że osoba używająca telekinezy ma ją doskonale opanowaną, dzięki czemu obojętne dla niego jest ile waży obiekt, którym chce poruszyć. Jeżeli już ktoś dotarł do piątego poziomu może śmiało posługiwać się tą mocą, nie martwiąc się ograniczeniami wagowymi.


Władanie Żywiołem Ognia:
Nazwa: Władanie żywiołem ognia

Opis ogólny: Moc o dość szerokim polu działania, ale jedynie w zakresie czynności związanych z żywiołem ognia. Otóż jej posiadacz jest niemal władcą ognia, który potraf posiąść nad nim kontrolę. To w jakim stopniu jest zależne wyłącznie od poziomu, który posiada. Moc ta być może jest niebezpieczna, nawet dla jej posiadacza, jednak w rękach osoby odpowiedniej potrafi czynić rzeczy wielkie i piękne. Ogień jest żywiołem znanym przez każdego, więc wszyscy wiedzą, że można się po nim spodziewać nieprzewidywalności, aczkolwiek posiadacz właśnie tej umiejętności będzie potrafił go okiełznać.

Poziomowe zróżnicowanie mocy:

  • poziom 1: Na tym poziomie umiejętność jest mało zauważalna. Możliwe, że nawet właściciel nie do końca może być świadom jej posiadania, ponieważ z początku się nawet nie kontroluje jej używania. Dopiero w momencie pełnej świadomości, iż się posiada właśnie tą moc można ją kontrolowanie używać. Otóż na pierwszym poziomie władania żywiołem ognia nie kontroluje się samego płomienia, ale temperaturę swojego ciała i innych obiektów. Można podnieść temperaturę danej rzeczy na taką wysokość, że nie da się spowodować gorszego poparzenia niż pierwszego stopnia, wyjątkiem jest sytuacja, w której ktoś dłużej trzyma gorący przedmiot doprowadzając do poparzenia drugiego stopnia. Zmianie temperatury może być poddane dowolne ciało: ludzkie, zwierzęce, przedmioty (prócz izolatorów cieplnych), a nawet woda. Na tym poziomie można również obniżać temperaturę, ale nie poniżej zera stopni.  
  • poziom 2: W tym przypadku władca ognia może nie tylko wpływać na temperaturę obiektów, ale również kontrolować niewielki płomień. Samodzielnie nie może go wytworzyć i nie jest odporny na poparzenie nim. Jedyną jego możliwością przejęcie kontroli nad płomieniem do pół metra wysokości. Potrzebne jest źródło ognia np. zapalona świeca, pochodnia, ognisko, zapalniczka, z którego można zaczerpnąć jego część i przejąć nad nim władzę, operując jego ruchem za pomocą gestykulacji. Należy jednak pamiętać, że przy zetknięciu się z ogniem można się poparzyć. Choć możemy kontrolować płomień jakbyśmy niemal pociągali za sznureczki, niewykluczone, że sami sobie nim zrobimy krzywdę.
  • poziom 3: Na tym poziomie zakres umiejętności niewiele się zmienia od posiadanego w poprzednim poziomie. Otóż przy trzecim poziomie kontroler potrafi zawładnąć już znacznie większym płomieniem. Mimo, że posiadacz owej mocy potrafi posiąść władzę nad płomieniem większym, fakt że może się nim poparzyć nadal go obowiązuje, tak samo jak to, że nie może go samodzielnie wytworzyć. Bonusem przy tym poziomie jest to, że może zmieniać jego wielkość. Płomyczek ze świeczki może przenieść i zwiększyć na tyle, by są wielkością dorównywał solidnemu ognisku.
  • poziom 4: W momencie osiągnięcia tego poziomu, każdy kontroler jest niezwykle szczęśliwy i spełniony, gdyż został obdarowany nową, długo oczekiwaną umiejętnością, która bądź co bądź jest niezwykle przydatna i ułatwiająca korzystanie z tej mocy. Mówiąc krótko- posiadacz mocy na poziomie czwartym staje się odporny na poparzenia. Może swobodnie władać ogniem, nie obawiając się o to, że wyrządzi sobie nim krzywdę. Niestety nadal sam nie może go sobie wytworzyć. Potrzebuje źródła, by skorzystać ze swej mocy.
  • poziom 5: Władca ognia. Właśnie tym mianem można określić osobę, która osiągnęła poziom piąty. Władca ognia potrafi nie tylko kontrolować ten niebezpieczny żywioł, bawiąc się jego wielkością, ruchem, temperaturą oraz być odpornym na jego działanie, na wszelkie oparzenia. Jest już na tyle silny, potężny, że samodzielnie wytwarza ogień, jakby sam nim był. Mistrzowie w tej dziedzinie mogą pokryć całe swoje ciało płomieniami, a nie zostanie wyrządzona im krzywda w ten sposób. Kontroluje ten żywioł pod każdym względem. Staje się jego częścią. Potocznie można nazwać go żywiołakiem.

Zobacz profil autora http://anotherday.forumpolish.com

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach