Aye
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
Aye



You are not connected. Please login or register

Regulamin, hierarchia i inne ważne rzeczy

Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Admin Maś

Admin Maś
Pan i Król

REGULAMIN OGÓLNY



Regulamin ten ma za zadanie unormować życie społeczne na forum. Nieprzestrzeganie go będzie karane chłostą i  tygodniem o samej wodzie i chlebie, a ukrywanie zbrodniarza podlegać będzie karze milczenia…. Lub przynajmniej coś w tym rodzaju. Bójcie się!

KWESTIE ORGANIZACYJNE
1. Admin nie śpi, nie je i nie posiada życia towarzyskiego. Widzi wszystko i wszystkich, więc i tak się wszystkiego dowie. Jeżeli nurtuje Cię jakaś pilna sprawa, wystarczy napisać na GG. Niestety i on czasami nie da rady odpowiedzieć od razu (bo bateria w telefonie padła!), dlatego prosimy o niejaką cierpliwość, szczególnie o 4 nad ranem.
2. Forum częściowo oparte jest na serii To aru [tu wstaw resztę tytułu, gdzie dziewczynki rażą prądem] i niejako korzysta z informacji o niej. Część materiałów została bezczelnie wzięta z stron typu zerochan.net lub wikipedia. Jeżeli znajduje się tam Twoja praca, a nie chcesz, by była publikowana na forum, zgłoś się do Admina. Usuniemy ją.
3. Forum to jest forum fabularnym, gdzie w wyznaczonej części odbywają się rozgrywki storytellingowe. W przypadku nieznajomości owego terminu proponujemy skorzystanie z wyszukiwarki internetowej.
4. Podstawą działania forum jest regulamin główny, mini-regulaminy znajdujące się w niektórych działach lub tematach oraz podforum o nazwie Opis Uniwersum. Zaleca się zapoznanie z nimi, by w przyszłości nie wynikły z tego nieprzyjemności.
5. Gratulujemy wytrzymałości. Niestety dalej robi się poważniej, ale jeżeli doszedłeś aż tutaj możesz w swojej Karcie Postaci dodać pod koniec słowo „wiśnia” lub dodać jakiś wiśniowy akcent.
6. Regulamin może ulec zmianie, o czym Admin zobowiązuje się poinformować.
7. Użytkownik wyraża zgodę na używanie jego pomysłów przez Administrację nawet po opuszczeniu forum

KONTA
1. Jedno konto odpowiada jednej stworzonej przez daną osobę postaci. Jedna osoba może posiadać maksymalnie 3 postaci (konta), w tym tylko jedno z Postacią Specjalną.

  • Każe konto jest traktowane jako osobny byt. Nie mogą mieć ze sobą żadnych relacji i nie mogą przerzucać między sobą przedmiotów (także pośrednio).
  • O każde konto trzeba dbać i się na nim udzielać. Jeżeli przez okres miesiąca nie nastąpi odpis z nieaktywnego konta, użytkownik dostaje upomnienie. Po dwóch miesiącach konto odchodzi w niebyt.
  • Konto można oddać do adopcji lub poprosić o jego wygaśnięcie. W tym celu należy nawiązać kontakt z Admiem. Konto takie dostanie wtedy specjalny kolor, a KP i KRP zostaną przeniesione do archiwum.
  • Po usunięciu, nim założy się kolejne konto, musi minąć co najmniej miesiąc.

2. Pola profilu:

  • Przede wszystkim powinny być na bieżąco uzupełniane. Także po oddaniu gotowej już karty postaci, należy je natychmiast wypisać.
  • Nickiem (nazwą) postaci powinno być jej pełne pierwsze imię oraz nazwisko, koniecznie w tej kolejności.
  • Możliwe i mile widziane jest posiadanie avataru. Powinien przedstawiać aktualny wygląd postaci. Nie może on przekraczać rozmiarów 200x300pixeli. Admin będzie szczęśliwy, gdy avatar wpasuje się w klimat forum i nie będzie zawierał niepotrzebnych napisów z nickiem. (Z innej beczki, avatar na tym forum nazywa się emblemat, a chcąc załadować go, najlepiej użyć zewnętrznego hostingu [imgur, photobucket, tinypic] i dać bezpośredni link do obrazka w pole „Odnośnik do zewnętrznego Emblematu”.)
  • Podpis to dobrowolne pole każdego. Jeżeli jednak zamierza się go posiadać, należy uwzględnić szerokość forum. Oznacza to, że obrazki w nim zawarte nie powinny sztucznie go rozciągać (zarówno wzdłuż jak i wszerz). Dodatkowo uprasza się o nie wrzucanie zbyt dużej ilości ruchomych obrazków (potocznie zwanych gifami) oraz nieużywanie bbcode do filmików lub flashy.

3. W przypadku nieobecności dłuższej niż dwa dni, prosi się o zgłoszenie jej w odpowiednim temacie. Jeżeli użytkownik tego nie zrobi, jego konto może zostać skasowane.
4. Dla Mistrzów Gry i Moderatorów zostaną stworzone specjalne, osobne konta, które posiadają własne zasady. (Opisane dalej w tym temacie.)

FABUŁA

I. Postać:
1. Postać może przebywać w większości przypadków w jednym temacie. Okoliczności szczególne powinny być podparte fabularnie oraz powinny posiadać zgodę Mistrza Gry. Nie dotyczy to jedynie eventów offtopowych.
2. Nikt nie spodziewał się Hiszpańskiej Inkwizycji i nikt nie spodziewa się Mistrza Gry. MG ma prawo wejść do tematu w dowolnej chwili i prowadzić dalej rozgrywkę pod swoją opieką.
3. Postać może umrzeć, zostać zraniona lub inaczej okaleczona bez zgody użytkownika. Akcje oczywiście muszą być podparte fabularnie.
4. Postać może zostać osadzona także w więzieniu lub innym zakładzie zamkniętym, jeżeli istnieją ku temu przesłanki. Nie oznacza to wykluczenia z rozgrywki. Zostaje jej jedynie ograniczona swoboda ruchów.
5. Bez zaakceptowanej KP nie można udzielać się fabularnie.
II. Posty:
1. Powinny zawierać co najmniej 8 zdań rozbudowanych.
2. Wypada pisać w języku polskim, dbając o jego poprawność ortograficzną, interpunkcyjną czy gramatyczną. Zwroty w językach obcych należy przetłumaczyć pod koniec posta.
3. Wypowiedzi postaci należy oznaczyć w dowolny sposób, np. pogrubieniem, kursywą.
4. Post nie powinien przypominać tęczy. Kolorowanie tekstu powinno być używane rozmyślnie. Nieprzyjemnie czyta się teksty z czcionką, która się zlewa z tłem lub jest zbyt jaskrawa. Należy też uwzględnić, że szablon i kolorystka forum może się zmienić, a pisany przez nas tekst będzie nieczytelny.
5. Podczas sesji z Mistrzem Gry zabrania się edytowania postów.
6. Opuszczając lokację należy to wyraźnie podkreślić pod koniec postu, np. zwrot z tematu [z/t].
7. Treści erotyczne są dozwolone, lecz proszę je umieścić w tagu [spoiler] i odpowiednio oznaczyć.
8. W poście można sterować jedynie swoją postacią, a także za zgodą innych uczestników otoczeniem. W przypadku rozgrywki z MG ewenement ten nie występuje.
III. Mini regulamin sesji z Mistrzem Gry
1. MG może wprowadzić czas na odpis, który musi wynosić minimalnie 24 godziny.
2. Podczas takich sesji należy pisać w trybie niedokonanym.
3. Nie wolno opuszczać tematu bez wcześniejszej zgody.
4. Od momentu wkroczenia MG, obowiązuje kolejka, której należy przestrzegać.
5. Podczas walk osoby z poziomem mocy 1-3 mogą użyć jej raz na post. Z poziomem 4-5 dwa razy.
6. O umiejętnościach i końcowym wyniku ewentualnych walk decydują w głównej mierze umiejętności.
7. Radzimy opisywać akcje postaci dokładnie, by nie wynikły z tego nieporozumienia.

POSTY POZAFABULARNE I CHATBOX

1. Używanie słów wulgarnych poza fabułą jest niedozwolone.
2. Pisanie kolorami niewidocznymi lub zbyt jaskrawymi nie jest mile widziane.
3. Wszelakie konflikty prosimy załatwiać poza forum.
4. Uprasza się użytkowników o wrzucanie obrazków w tag [img] bezpośrednio na Chatboxie. W tematach zbyt duże obrazki powinny być ukryte w tagu [spoiler].
5. Koniec końców wszyscy jesteśmy ludźmi i popełniamy błędy. Prosimy o ich wybaczenie.

KARY I NAGRODY
I. Kary
1. Za nieprzestrzeganie regulaminów grożą różnorodne konsekwencje. Wyróżnia się wśród nich:

  • upomnienie słowne- stosowane na początku wybryku, każde kolejne łamanie regulaminów będzie karane ostrzeżeniem;
  • ostrzeżenie- zapisywane w odpowiednim temacie; 7 ostrzeżeń oznacza ban permanentny;
  • kick- wywala natychmiastowo daną osobę z czatu; ostrzeżenie przez banem;
  • ban na chatboxa- permanentne i chwilowe; wykluczają z korzystania z chatu;
  • ban na offtop- permanentne i chwilowe; wykluczają korzystanie z kategorii offtopowych;
  • ban na forum- permanentny i chwilowy; wyklucza całkowite korzystanie z forum;

2. Użytkownik może się zrehabilitować. Wystarczy, że przez miesiąc pozostanie bez ostrzeżenia, a zostanie ono wymazane.
II. Nagrody
1. Za pomoc na forum lub aktywne udzielanie się, mogą zostać przyznane nagrody. Ich forma zależy od rodzaju zasługi.



Ostatnio zmieniony przez Admin Maś dnia Czw Paź 23, 2014 4:25 pm, w całości zmieniany 11 razy

https://anotherday.forumpolish.com

Admin Maś

Admin Maś
Pan i Król

HIERARCHIA SPOŁECZNA


Na tym świecie nie ma równości. Każdy ma inne obowiązki i prawa. Także tutaj obowiązują podobne zasady.

Admin
Admin jest jak Bóg- jest tylko jeden i posiada nieograniczoną władzę, a przynajmniej w teorii. Zadaniem administratora jest koordynowanie pracy innych, wysłuchiwanie zażaleń graczy oraz wydawanie osądów. Niestety posiada ostateczny głos w większości dyskusji.

JuniorAdmin
Pomocnik Admina. Także posiada potężne moce, ale i tak nie odrasta swojemu pierwowzorowi do pięt. Jego zakres kompetencji jest podobny, acz różni się małym szczegółem- nie stoi w końcu najwyżej w hierarchii.

Mod
Zajmuje się powierzonymi zadaniami, niezwiązanymi z fabułą. Modów jest kilka typów, zupełnie jak Pokemonów i z pewnością kiedyś spotkasz każdego z nich.
Mod techniczny- odpowiedzialny za sprawdzanie KP, KRP, nowych propozycji umiejętności czy mocy. Potem zazwyczaj wrzuca je do odpowiednich tematów. Bardzo zapracowany typ.
Mod Chatboxa- pilnuje, by na czacie zawsze panował ład i porządek. Może kogoś kopnąć w cztery litery za brzydkie słowa lub dać bana. Nie ma żadnej mocy poza czatem.
Mod sprzątający- przenieś, zmień Nick, popraw opis… Taki Kopciuszek forumowy, który zajmuje się pomniejszymi pracami, nie potrzebującymi autoryzacji z wyżej.

Super Mistrz Gry
Mistrz mistrzów. Jeżeli masz jakiś problem, zgłoś się w pierwszej kolejności do niego. Zadaniem SMG jest koordynowanie pracy innych i popędzanie ich batem. Sam też jest obserwowany przez innych, więc nie ma tak łatwo. SMG jest jednocześnie MG, więc logicznie spełnia też jego zadania.


Mistrz Gry
Osoba odpowiedzialna za wpadanie komuś do tematów i robienie Hiszpańskiej Inkwizycji. Mistrz Gry może sterować całym otoczeniem wokół naszej postaci. Do niego podlega także ocena naszych ewentualnych akcji podczas imprez, gdzie ludzie okładają się deskami po twarzach. Pełni rolę swoistego narratora. Może nagradzać postać, a także ją karać.


Kogo prosić o pomoc

Admin
Regulamin, hierarchia i inne ważne rzeczy Admin11
Junior Admin
Regulamin, hierarchia i inne ważne rzeczy Malink11
Mod Techniczny
-brak-
Mod Chatboxa
-brak
Mod Sprzątający
-brak-
Super Mistrz Gry
-brak-
Mistrz Gry
-brak-
Grafik
Regulamin, hierarchia i inne ważne rzeczy Alain10

Zgłaszając się na jakiekolwiek stanowisko każdy zobowiązuje się:
1. Rozwiązywać powierzone mu zadania w ciągu 48h.
2. Oceniać sprawiedliwie każdego gracza.
3. Zgłaszać problemy na bieżąco.
4. Pilnować porządku na forum.
W zamian otrzymuje kilka przywilejów zależnych od danego stanowiska.

https://anotherday.forumpolish.com

Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach