Aye



You are not connected. Please login or register

Aye » Another Day » Kwestie Papierkowe » Opis Uniwersum » Umiejętności

Umiejętności

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1 Umiejętności on Sro Mar 19, 2014 8:50 pm

Admin Maś

avatar
Pan i Król
Człowiek człowiekowi nierówny. By ukazać tę różnicę w sferze zdolności na forum panuje system umiejętności. Na początku gry dostaje się pewną liczbę Punktów Umiejętności [PU], które można dowolnie rozdać. W trakcie dalszej zabawy na forum w wyniku udziału w różnych wydarzeniach można ich zdobyć więcej i dalej ulepszać swoją postać.
Umiejętności dzielimy na 5 poziomów zaawansowania. Wykupienie pierwszego poziomu wymaga wydania 1PU, wykupienie drugiego poziomu z pierwszego 2PU, ale z zerowego na drugi 3PU. Analogicznie z drugiego na trzeci 3PU, z trzeciego na czwarty 4PU i z czwartego na piąty 5PU.

Poziom 1: Twoje zdolności w danej dziedzinie należą raczej do podstawowych. Ledwo radzisz sobie z najprostszymi rzeczami, lecz z odpowiednim entuzjazmem może Ci się udać dokonać czegoś większego.
Poziom 2: Podstawy masz już dobrze opanowane. Nie sprawiają one żadnego problemu. Możesz nawet zacząć próbować wykonywać rzeczy trudniejsze i bardziej skomplikowane.
Poziom 3: Jesteś przeciętny i to dosłownie, a przynajmniej w tym aspekcie. Podstawy masz w jednym paluszki, ale też nie zawsze udaje Ci się dokonać rzeczy bardzo trudnych.
Poziom 4: Nawet trudne i skomplikowane rzeczy wychodzą Ci prawie bez żadnych problemów. Możesz śmiało zacząć mówić o sobie ekspert, jeżeli chodzi o tę dziedzinę.
Poziom 5: Prawdziwy profesjonalizm. Nie musisz już więcej się uczyć. Prawie nigdy nie popełniasz błędów, a Twoje wykonanie jest zawsze doskonałe.

Na początku, podczas tworzenia KP, każdemu przysługuje dowolna liczba PU w granicach rozsądku. Jeżeli osoba sprawdzająca poprosi o umniejszenie sobie trochę wspaniałości, prosimy o zrozumienie i dostosowanie się do prośby.

PU można zdobywać podczas sesji z MG. Zaliczają się do nich w głównej mierze walki, zagadki, eventy, ale także specjalne zlecenia.

Uwaga! Uwaga! W ramach planu wyrównania poziomu... każda postać na wstępie dostaje w gratisie wymaksowany poziom lingwisty w języku angielskim i języku rodzimym.

W przypadku braku upragnionej umiejętności zapraszamy >>TUTAJ<<.

Fizyczne:

Wytrzymałość
Jednym słowem- postać wolniej się męczy. Wliczana jest w to wszelaka aktywność fizyczna. Nie wpływa w żaden sposób na umiejętności esperskie.
 
Sprinter
Krótkie i szybkie biegi to zdecydowanie najlepsza rzecz na świecie. Umiejętność zwiększa prędkość postaci podczas biegu. Minusem takiego wyczynu jest późniejsze zmęczenie.
 
Maratończyk
Im dłużej tym lepiej. Pozwala rozłożyć równomiernie siły podczas biegania. Postać nie jest wtedy najszybsza, lecz może przebiec dłuższy dystans.
 
Refleks
Im szybciej tym lepiej. Postać reaguje znacznie lepiej na bodźce zewnętrzne od innych. Czas jej reakcji się skraca.
 
Zręczność
Żonglowanie? Czemu nie! Postać lepiej utrzymuje równowagę i koordynuje swoje ruchy.
 
Siłacz
Nawet kamień da się skruszyć. Zwiększa ogólne pojęcie siły- postać dzięki temu może podnosić cięższe przedmioty, a ciosy przez nią wyprowadzane są potężniejsze.
 
Giętkość
Polizanie łokcia to żaden wyczyn. Zwiększa elastyczność postaci, pozwalając jej na pewnym poziomie robić z ciałem rzeczy niemożliwe.
 
 
Intelektualne:
Skupienie
Pozwala skupić się na jednej rzeczy. Postać o wiele trudniej rozproszyć, przez co jej akcje stają się jednocześnie dokładniejsze.
 
Inteligencja
Szukanie logicznych powiązań, dedukcja, wyciąganie wniosków… MG stanowi pomoc dla postaci, przesyłając jej sygnały.
 
Wiedza: dziedzina
Głowa postaci jest pełna różnych informacji, ale w danej dziedzinie może być prawdziwym mistrzem. Przydatne na testach, ale i przy zagadkach.
 
Lingwista: język
Sztuka dogadania się zależy od języka. Łatwiej powiedzieć komuś, że się go kocha, znając słowa, prawda? Pozwala mówić, czytać i rozumieć w obcych dialektach.
 
Doświadczeniowe:

Mistrz Broni: nazwa broni
Umiejętność pozwalająca na walkę danym typem broni. Od średniowiecznych mieczy, przez współczesne bronie palne, na zwykłych kijkach kończąc. Wykupienie umiejętności ogranicza tylko do określonego rodzaju! W przypadku chęci machania maczugą i rzucaniem nożami wymagane są dwie osobne.
 
Mistrz Walki: styl walki
Kopanie, boksowanie gryzienie… W tej walce wszystkie chwyty dozwolone, lecz każdy posiada jakiiś określony styl. Umiejętność pozwala na wykonywanie ataku właśnie w nim.
 
Grajek: nazwa instrumentu
Śpiewać każdy może, lecz grać poprawnie już nie zawsze. Postać nie tylko wie, jak nie fałszować, ale także zna swój instrument i może bez problemu go naprawić.
 
Śpiewak
A może jednak nie każdy może śpiewać? Postać potrafi odpowiednio modulować swój głos, by wbić się w linię melodyczną i nie pokaleczyć uszu słuchaczom.
 
Aktor
Udawanie emocji to dopiero sztuka. Dzięki tej umiejętności bez problemu można oszukać innych, udając potulną owieczkę.
 
Kucharz
Przypalanie wody w czajniku to niezły przypał. Postać wie, jak przygotować potrawy tak, by nikogo nie otruć.

Mechanik/Elektronik
Zbiór umiejętności pozwalający postaci na zmienianie, naprawianie lub konstruowanie nowych przedmiotów. Co ważne- umiejętności te dotyczą jedynie budowy, a nie oprogramowania.

Fotograf - jak sama nazwa mówi posługiwanie się aparatem, robienie zdjęć i ustawianie odpowiednich parametrów.

Artysta: dziedzina- czyli posiadanie umiejętności w zakresie malarstwa, rzeźbiarstwa lub innych. Umiejętność przenoszenia emocji, rzeczywistości lub jakichkolwiek własnych wizji na materiał.

Charyzma- umiejętność pozwalająca władać ludźmi. W pewnym sensie. Dzięki niej łatwiej przemówić do tłumu czy zdobyć zaufanie przeciętnego obywatela. Osoba obdarzona tą umiejętnością potrafi pociągnąć za sobą innych.

Zobacz profil autora http://anotherday.forumpolish.com

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach